Cuprins Plan de Afaceri
1. Actul constitutiv al societatii comerciale
2. Piata
3. Analiza SWOT
4. Mix-ul de Marketing
5. Managementul si personalul
6. Venituri si cheltuieli
Capitolul 1 – Actul constitutiv al societatii comerciale
Subcapitolul 1
Art.1 MEMBRII FONDATORI
In vederea efectuarii de acte de comert si pentru constituirea unei societati cu raspundere limitata se incheie prezentul act constitutiv.
Persoanele care prin libera vointa constituie prezenta societate sunt:
1. Frunza Iuliana, nascuta la data de , in localitatea , domiciliat in , STRADA , Nr. , Bl. , Sc. , Et. , Ap. , de cetatenie
2. Frusescu Liana nascuta la data de , in localitatea , domiciliat in , STRADA , Nr. , Bl. , Sc. , Et. , Ap. , de cetatenie
3. Gheorghe Dan Cristian nascut la data de , in localitatea , domiciliat in , STRADA , Nr. , Bl. , Sc. , Et. , Ap. , de cetatenie
Art. 2 DENUMIREA SOCIETATII, FORMA JURIDICA A SOCIETATII
Denumirea societatii comerciale este “Plan De Afaceri EXEMPLU”.
In toate actele, facturile, cafenealicatiile, anunturile si alte acte emanand de la societate, denumirea societatii va fi urmata sau precedata de cuvintele “SOCIETATE CU RASPUNDERE LIMITATA” sau initialele S.R.L., de sediul societatii, capitalul social si codul unic de inregistrare.
Societatea comerciala “Plan De Afaceri EXEMPLU” este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate cu raspundere limitata. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu actul constitutive si cu legile romane in materie.
Sediul societatii comerciale “Plan De Afaceri EXEMPLU” S.R.L. este in Romania, Bucuresti, sectorul 6, Strada Ghercu Constantin si poate fi schimbat in alta localitate din tara pe baza hotararii luate de Adunarea Generala a Asociatilor.
Art.4 Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii si puncte de lucru, situate si in alte localitati din tara si strainatate, care vor fi infiintate in conformitate cu legislatia in vigoare la data infiintarii lor.
Art.3 DURATA DE FUNCTIONARE
Societatea comerciala “Plan De Afaceri EXEMPLU” S.R.L. are o durata de functionare nelimitata in timp.
Subcapitolul 2. Obiectul de activitate al societatii
Art.4 Obiectul de activitate al societatii
Domeniul principal de activitate este Cod CAEN : 5540 Baruri.
Activitatea principala:
Cod CAEN 5225: Comert cu amanuntul al bauturilor
Activitati secundare:
Cod CAEN 5226 Comert cu amanuntul al produselor din tutun
Cod CAEN 9234 Alte activitati si spectacole
Cod CAEN 9272 Alte activitati recreative
Subcapitolul 3. Capitalul social, reducerea, majorarea capitalului social si cesiunea partilor sociale
Art.5 Capitalul social subcris si varsat al Societatii Comerciale Plan De Afaceri EXEMPLU S.R.L. este in valoare de 262.500 RON, in numerar, reprezentat de 100 parti egale, a cate 2625 RON fiecare.
Aceasta este varsata integral la data constituirii societatii.
Art.6 Reducerea sau majorarea capitalului social se face in baza hotararii Adunarii Generale a Asociatilor si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
Art.7 Partile sociale apartin asociatilor si sunt indivizibile. Drepturile si obligatiile ce decurg din calitatea de asociat, in functie de numarul partilor sociale sunt stabilite de lege. Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar asociatii raspund in limita valorii partilor sociale pe care le detin.
Art.8 Cesiunea partiala sau totala a aprtilor sociale se face in conditiile si cu procedura prevazute de lege. Asociatii primesc orice beneficiu care prin natura sau destinatia sa revine societatii si tot ei suporta si pierderile.
Art.9 Asocierea constituind o modificare a actului constitutive se va face conform dispozitiilor legale, prin intocmirea unui contract de societate si a unui statut sau act constitutive care sa cuprinda conventia mai multor parti.
Aportul fiecarui asociat la constituirea capitalului social si partile sociale care ii revin:
1. 87500 RON, 34 parti sociale, Gheorghe Dan Cristian
2. 87500 RON, 33 parti sociale, Frunza Iuliana Elena
3. 87500 RON, 33 parti sociale, Frusescu Liana
Art. 10 Participarea asociatilor la beneficii si pierderi
Participarea fiecarui asociat la beneficii si pierderi este:
1. Gheorghe Dan Cristian 34%
2. Frunza Iuliana Elena 33%
3. Frusescu Liana 33%
Subcapitolul 4. Conducerea si administrarea societatii
Art.11 Societatea este administrate de Gheorghe Dan Cristian. El reprezinta societatea, cu puteri depline, din punct de vedre juridic si financiar in relatiile cu tertii si cu personalul societatii.
Art.12 Administratorul intocmeste:
– contul de profit si pierderi;
– bilantul si raportul de gestiune;
– calculul beneficiului net;
– incheie contractile de munca;
– orice document impus de lege si organelle finanaciare in limitele legii.
Societatea comerciala va putea angaja in functie de necessitate si posibilitatile finanaciare personalul muncitor.
Art.13 Asociatul raspunde pentru obligatiile societatii numai in limita aportului la capitalul social.
Art.14 Societatea nu isi desemneaza cenzori.
Art.15 Asociatul nu poate dispune de beneficii atat timp cat capitalul social nu este intregit in mod corespunzator.
Din beneficiile nete se vor preleva in fiecare an cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva pana cand acesta va reprezenta 1/5 din capitalul social.
Art.16 Societatea Comerciala tine obligatoriu urmatoarele registre:
– registrele contabile;
– registrul de asociati;
– registrul de decizii al administratorului.
Art.17 Bilantul contabil se va intocmi in conditiile prevazute de lege.
Subcapitolul 5. Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
Art.18 Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotararea asociatilor in conformitate cu prevederile legale.
Art.19 Dizolvarea societatii se face in urmatoarele cazuri:
– prin imposibilitatea realizarii obiectului societatii;
– prin declararea nulitatii asociatilor;
– prin hotararea asociatilor;
– prin deschiderea procedurii lichidarii judiciare;
– cand capitalul social se micsoreaza sub minimul legal;
– cand pierderile de capital social sunt de 50% si nu s-a hotarat reconstituirea capitalului social sau reducerea lui la suma ramasa.
Art.20 Dizolvarea societatii are ca efect deschiderea procedurii lichidarii. Societatea isi pastreaza personalitatea juridical pentru operatiunile lichidarii, pana la terminarea acesteia.
Art.21 Societatea comerciala dizolvata se va lichida in conformitate cu prevederile legale, intocmindu-se de catre lichidatori numiti, bilantul de lichidare.
Art.22 Litigiile Societatii Comerciale sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun sau a arbitrajului.
Art.23 In caz de deces al unui asociat, societatea poate functiona in continuare numai cu celalalt asociat.
Prezentul act se completeaza cu dispozitiile Legii nr.31/1990 si ale altor acte normative.
Scurta descriere a afacerii
Plan De Afaceri EXEMPLU este un local cu doua nivele ce functioneaza atat sub forma de cafenea, zilnic intre orele 9:00 – 00:00, cat si sub forma de club de noapte , de miercuri pana duminica inte orele 22:00 – 5:00. La primul nivel se afla clubul de noapte, iar la al doilea nivel se gaseste cafenea-ul. Se afla in Bucuresti, sectorul 6, pe strada Ghercu Constantin.
Acest local va oferi clientilor sai nu numai un loc dynamic in care sa se adune sis a discute, dar si un loc in care sa participle la spectacole, la concursuri interactive, teme de o noapte si alte evenimente menite sa intretina atmosfera sisa satisfaca clientii.
Plan De Afaceri EXEMPLU se va adresa cu precadere tinerilor, studentilor in special, datorita amplasarii in zona Regie. De asemenea se adreseaza persoanelor cu venituri medii, ;ocalul punand accentual pe comecializarea bauturilor alcoolice si nealcoolice la preturi mai mici in comparatite cu concurenta din zona.
Capitolul 2 – Piata
Clubul de noapte va face parte din industria barurilor si cluburilor de noapte si se adreseaza in special clientilor tineri. Astfel de localuri au avut un impact semnificativ asupra oraselor din toate zonele, cu atat mai mult asupra Bucurestiului, fiind si la ora actuala afaceri cu un cash-flow mare. Localurile de distractii la sfarsitul anilor 80’ si 90’ se concentrau pe consum mare de energie prin lumini si sunet, ecrane video multiple si evenimente participative. Acest concept simplu este inca popular .
Cluburile de noapte si industria barurilor s-au reorientat catre un concept care cuprinde mai multa distractie. Oaspetilor acestor locatii nu numai ca li se ofera un loc dinamic in care sa se adune si sa discute,dar si un loc in care sa participe la spectacol prin concursuri interactive, teme de o noapte, si alte evenimente.
Servicii
Principalele servicii pe care le oferim clientilor nostri sunt cele comune oricarui club sau bar. In plus vrem sa oferim cat mai multe spectacole interactive, seri cu diferite teme si multe evenimente pentru a ne diferentia de concurenta.
Furnizori
Cluburile de noapte si alte localuri unde se pot consuma bauturi, se bazeaza foarte mult pe furnizorii primari. Acestia sunt diferitii distribuitori de bautura care asigura pentru local atat bauturile alcoolice cat si cele fara alcool. Bauturile alcoolice sunt sursele primare de venit in aceasta industrie. Alti furnizori de bautura joaca de asemenea un rol crucial in asigurarea bauturilor fara alcool. Cercetarile noastre arata ca distribuitorii principali de pe piata ocupa un loc important atat in livrare cat si disponibilitatea produselor.
Astfel urmarim incheierea unor contracte cu furnizori pentru toate bauturile alcoolice si nealcoolice pe care le comercializam in incinta clubului dupa cum urmeaza :
1. Pentru bauturi nealcoolice vom incheia contracte cu urmatoarii furnizori:
– Quadrant Amroq Beverages S.A., Bucuresti, Sector 5, Sos Villor, Nr. 23 pentru comercializarea bauturilor racoritoare din gama Pesi.
– RioBucovina S.R.L., Bucuresti, Sector 1, Sos. Chitilei, Nr. 3 pentru comercializarea apei minerale naturale carbogazoasa si necarbogazoasa marca Bucovina.
– Red Bull Romania S.R.L., Bucuresti, Sector 3, Str. Sfanta Vineri, nr. 29 pentru comercializarea bauturii energizante marca Red Bull.
2. Pentru comercializarea bauturilor alcoolice vom incheia contracte cu urmatoarii furnizori:
– Vlad Exim S.R.L., Bucuresti, Sector 4, Sos. Vitan-Barzesti, Nr. 9A pentru comercializarea berii marca Stella Artois, Becks si Bergenbier.
– X S.R.L., Ilfov, Comuna Tunari, Str. Iorga Nicolae, Nr. 13-19 pentru comercializarea vinurilor marca Cotnari, marca Jidvei si marca Murfatlar.
– Z S.R.L., Bucuresti, Sector 2, Str. Traian, Nr. 184-186 pentru a comercializa whisky marca Jack Daniels, JB si Ballantines, gin marca Beefeather si bauturi spirtoase (vodka marca Stalinkaya si marca Finlandia si tequila marca Sauza).
3. Pentru comercializarea bauturilor care contin cofeina vom incheia contract cu societatea Silvermatic Distribuiton S.R.L., Ilfov, Comuna Jilava, Str. Prelungirea Soseaua Giurgiului, Nr. 33A pentru a comercializa cafea si cappucino marca Lavazza.
De asemena vom incheia contracte si cu urmatorii furnizori pentru alte produse :
– cu societatea Y S.R.L, Ilfov, Otopeni, Str. Drumul Garii Otopeni, Nr. 6 pentru a comercializa tigari marca Phillip Morris
– cu societatea Intersnack Romania S.R.L., Bucuresti, Sector 2, Bd-ul. Dimitrie Pompei, Nr. 2 pentru comercializarea chipsurilor Chio.
– Cu societatea Alka CO. S.R.L., Bucuresti, Sos. Straulesti, Nr. 76-86 pentru comercializarea migdalelor prajite si a fisticului din gama Nutline.
Furnizor |
Produs |
Cantitate |
Prêt(RON) |
Quadrant Amroq Beverages S.A |
Bauturi racoritoare gama Pepsi |
0,33 l |
1,3 |
RioBucovina S.R.L |
Apa minerala naturala necarbogazoasa |
0,5 l |
0,7 |
RioBucovina S.R.L |
Apa minerala naturala carbogazoasa |
0,5 l |
0,7 |
Red Bull Romania S.R.L |
Energizant Red Bull |
0,25 l |
4 |
Vlad Exim S.R.L |
Bere Becks |
0,5 l |
1,6 |
Vlad Exim S.R.L |
Bere Bergenbier |
0,5 l |
1,3 |
Vlad Exim S.R.L |
Bere Stella Artois |
0,5 l |
2,5 |
X S.R.L |
Jidvei Traminer |
0,75 l |
11,8 |
X S.R.L |
Grasa de Cotnari |
0,75 l |
9,5 |
X S.R.L |
Merlot, Murfatlar |
0,75 l |
10,9 |
X S.R.L |
Premiat, Jidvei |
0,75 l |
9,8 |
X S.R.L |
Muscat Otonel, Murfatlar |
0,75 l |
7,2 |
X S.R.L |
Lacrima lui Ovidiu, Murfatlar |
0,75 l |
14 |
X S.R.L |
Merlot, Murfatlar |
0,75 l |
8 |
X S.R.L |
Pinot Noir, Murfatlar |
0,75 l |
8 |
Z S.R.L |
Jack Daniels |
1 l |
90 |
Z S.R.L |
JB |
1 l |
78 |
Z S.R.L |
Ballantines |
1 l |
65 |
Z S.R.L |
Stalinskaya |
1 l |
25 |
Z S.R.L |
Finlandia |
1 l |
60 |
Z S.R.L |
Sauza Silver |
0,7 l |
53 |
Z S.R.L |
Beefeather |
1 l |
60 |
Silvermatic Distribuiton S.R.L |
Cafea Lavazza Rosa |
0,25 kg |
14,6 |
Silvermatic Distribuiton S.R.L |
Cappucino Lavazza |
0,5 kg |
29.5 |
Y S.R.L |
Tigari Parliament Lights |
1 bax |
47 |
Y S.R.L |
Tigari Parliament Ultra Lights |
1 bax |
47 |
Y S.R.L |
Tigari Marlboro Filters |
1 bax |
45 |
Y S.R.L |
Tigari Marlboro Lights |
1 bax |
45 |
Y S.R.L |
Tigari Pall Mall Lights |
1 bx |
45 |
Y S.R.L |
Tigari Pall Mall Ultra Lights |
1bax |
45 |
Intersnack Romania S.R.L |
Chipsuri |
0.25 kg |
1,2 |
Alka CO. S.R.L |
Migdale prajite Nutline |
0,05 kg |
2,5 |
Alka CO. S.R.L |
Fistic Nutline |
0,15 kg |
7,5 |
De asemenea vom incheia contracte pentru furnizarea utilitatilor cu Electrica S.A.,Apa Nova Bucuresti, Distrigaz Sud S.A., R.A.D.E.T si R.E.B.U.
Clientii
Clubul nostru se adreseaza la trei segmente de piata .
1. Tinerii. Datorita zonei de amplasare trebuie sa ne adresam persoanelor tinere, studentilor, tinerilor profesionisti. Clubul vizeza in proportie de 80% aceste categorie cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani. Ne vom adresa persoanelor tinere asigurand servicii si spectacole astfel incat sa fie mai atractiv pentru aceasta categorie si sa functioneze pana seara tarziu.
2. De asemenea ne adresam si persoanelor cu varste cuprinse intre 30 si 45 de ani. Prin crearea unui ambient care sa atraga aceasta categoriei, asiguram o trecere naturala de la studenti la persoanele peste 30 de ani. Datorita obiceiurilor populatiei din Romania ne asteptam ca acesta categorie sa faca parte din clientii clubului in proportie de 15%.
3. Urmarim sa atragem si alte categorii de persoane sub 18 ani sau peste 45 de ani prin promovarea puternica a clubului. Estimam ca aceasta categorie va frecventa clubul nostru in proportie de 5%.
In urma unor studii de piata am constatat ca persoanele tinere din ziua de astazi au tendinta sa frecventeze mai des cluburile de noapte si barurile. De asemena se estimeaza ca persoanele tinere cheltuiesc aproximativ 15% din venituri pentru a se distra noaptea in cluburi sau pentru a iesi in baruri. De aceea ne vom adresa cu precadere acestei categorii de clienti. Prin promovare si prin construirea unui site dorim sa atragem un numar cat mai mare de clienti dar si cat mai variat si sa le asiguram servicii de calitate la preturi reduse astfel incat acestia sa devina clienti fideli ai clubului.
Concurenta
Datorita zonei de amplasare putem spune ca avem o concurenta acerba in zona. Competitorii clubului de noapte sunt cei care ofera aceleasi servicii sau servicii similare. Noi vrem sa concuram efectiv cu ideea generala ca nu se mai pot obtine servicii de buna calitate in conditiile mentinerii ideii ca atunci cand iesi in oras te poti distra de minune. Politica noastra arata ca, consumatorii se gandesc la atmosfera , pret si calitate. De aceea venim in intampinarea lor cu o atmosfera placuta, servicii de calitate si, cel mai important, preturi mici in comparatie cu preturile oferite de concurenta. Vom enumera mai jos principalii competitori ai clubului nostru si principalele servicii pe care acestea le ofera, dar si unele restrictii impuse clientilor (exemplu: tinuta obligatorie).
Principalii competitori ai clubului vor fi :
1. Club Maxx
Ore de functionare : 21:00 – 5:00, de Miercuri pana Sambata
Capacitate 1.500 de persoane.
Aer conditionat, animatoare, cocktail-bar, parcare, program noapte, terasa, tinuta obligatorie, TV-bar. Este unul din cluburile care se bucura de un numar mare de clienti dar nu are preturi mici si nu este accesibil persoanelor cu venituri medii.
2. Club Dumars
Ore de functionare : 21:00 – 5:00, de Miercuri pana Sambata
Capacitate : 1000 de persoane
Aer conditionat, animatoare, cocktail-bar, parcare, program noapte, terasa, tinuta obligatorie, biliard.
Clubul Dumars a inceput sa piarda din clientela datorita practicarii unor preturi mari pentru serviciile oferite. Raportul caliate pret isi spune cuvantul si in ultimul timp a pierdut foarte multi clienti.
3. Club Princess
Cafenea, club, restaurant, terasa, program noapte, animatoare, cocktail-bar, aer conditionat.
Acest club se bucura de un numar mare de clienti datorita preturilor medii preacticate, datorita existentei unui restaurant si unei terase. De asemenea practica diferite promotii cu preturi mici la bere de Luni pana Miercuri si organizeaza diferite spectacole pentru clienti.
4. Cafenea 18
Concerte saptamanal, card pentru reduceri oferite clientilor membri, muzica live, karaoke, preturi mici la bere, program noapte. Reprezinta unul din concurentii puternici datorita preturilor mici practicate la bauturile alcoolice.
5. Cafenea Bavaria
Dj rezident, program noapte, organizare concerte si evenimente diferite, muzica live, concursuri, animatoare, card de reduceri pentru membri, pizzerie.
Este un puternic competitor datorita unei game largi de servicii pe care le ofera si datorita preturilor modice.
6. Endzone
Club, program noapte, cocktail-bar, tinuta obligatorie, capacitate 300 de persoane.
7. ONX
Karaoke, happyhours, parcare, aer conditionat, program noapte.
8. Excess
DJ, cocktail-bar, parcare, organizare petreceri, program noaptea, aer conditionat.
9. Blue Night
Aer conditionat, cocktail bar, parcare, program noaptea, tinuta obligatorie.
Capitolul 3 – Analiza SWOT
Puncte tari
• Doua orare de functionare
• Plan De Afaceri EXEMPLU va avea un director de marketing care isi va canalize eforturile in vederea unei promovari cat mai eficiente
• Organizarea unor seri cu diferite teme(ex. seara studenteasca…),unor concursuri cu premii, spectacole,concerte
• Design-ul atractiv
• Preturi mici la produsele comercializate
• Animatoare care intretin atmosfera
• Barmani profesionisti
• Personal competent care sa evidentieze servicii de calitate pe care le promite clubul clientilor sai
Puncte slabe
• Lipsa unei parcari
• Lipsa unei terase
• Lipsa de experienta in domeniu
• Capacitate redusa de personae in comparative cu marii competitori
• Oferta de servicii inferioara
Oportunitati
• Amplasarea intr-o zona frecventata de categoria principala a cafenealicului vizat
• Cerere mare de servicii de acest gen
• Am ales sa initiem afacerea la inceputul anului universitar, fapt care ne va aduce venituri mai mari
• Noul intotdeauna atrage si de aceea multe persoane vor fi dornice sa viziteze clubul
Amenintari
• Concurenta acerba din zona de amplasare
• Contractele de distributie sunt incheiate cu furnizori de produse si nu direct cu firma producatoare ceea ce poate duce la cresteri neasteptate la preturile de achizitie a produselor
• Reglementari guvernamentale
• Previziuni incorecte cu privire la potentialul numarului de clienti, la veniturile incasate,etc
• Lucrari de reabilitare in zona care ar putea ingreuna accesul la intrare
Capitolul 4 – Mix-ul de Marketing
Strategia de marketing este esentiala pntru clubul nostru. De aceea punctele cheie sunt:
• Insistarea asupra calitatii exceptionale a serviciilor
• Informare asupra caracteristicilor unice ale clubului
• Concentrarea asupra clientilor noastri tinta
Urmarim practicarea unor preturi mici si trebuie sa ne pregatim corespunzator pentru servicii de inalta calitate. Salariile platite si training-ul angajatilor trebuie sa asigure calitate superioara si serviciile trebuie sa fie in echilibru cu taxele pe care le platim.
Pretul trebuie sa fie calculat functie de ce servim. Toate reperele din menu vor avea preturi moderate. Dar prin numarul mare de clienti pe care urmarim sa il atragem vom avea incasari mari.
Astazi, cluburile de noapte reprezinta locul ideal de distractie pentru persoanele tinere. Sursele primare de profit intr-un astfel de local sunt traficul mare, cuplat cu o cheltuiala direct proportionala. In plus se pot obtine profituri substantiale din adaosurile comerciale ridicate practicate la bauturile racoritoare dar mai ales la cele alcoolice. Insa clubul nostru de noapte nu va practica adaosuri comerciale mari, urmand sa castige din fluxul mare de clienti pe care ii va dobandi.
Datorita faptului ca acest club este pe doua nivele , va functiona in regim de cafenea zilnic, intre orele 10:00 – 21:00 cat si sub forma de club, intre orele 22:00 – 5:00 de miercuri pana duminica. Prin dubla modalitate de functionare dorim sa atragem cat mai multi clienti. Vizam in primul rand clientii care isi petrec noptile in club, dar in acelasi timp dorim sa atragem si clientii care pot veni ziua sa se relaxeze in cafenea.
O alta strategie a noastra este concentrarea asupra distractiei. Tacticile sunt distractii interactive si vizionarea unor evenimente unice. Programele noastre specifice sunt concursuri frecvente cu premii, jocuri, muzica si karaoke (in fiecare seara de Miercuri) toate gazduite de un DJ local. Dorim de asemenea, sa organizam seri cu diferite teme cum ar fi ‘Seara de bal mascat’ unde toti clientii vor veni mascati, ‘Seara studentilor’ cand orice student va avea intrare gratis in club si o bautura din partea casei si vom organiza spectacole si concerte ale trupelor autohtone.
Pentru a insista asupra serviciilor de calitate exceptionala , tacticile noastre principale sunt training evaluarea personalului. Programele noastre specifice de training urmaresc sa il pregateasca pe angajat foarte bine, sa il determine sa fie cel mai bun si sa il invete sa serveasca bine orice client si sa invete sa rezolve problemele fara a astepta sa consulte seful de sala sau directorul (se creaza astfel o situatie de castig atat pentru client cat si pentru club). Programele de evaluare ale personalului includ : “angajatul lunii” , recompense excelente pentru angajatii devotati, bonusuri si prime lunare, etc. Strategia noastra promisa , de implinire a unor servicii calitative poate fi lucrul cel mai important.
Asadar ne propunem :
• Sa insistam pe serviciile exceptionale – trebuie sa dovedim clientilor ca serviciile execptionale sunt inca valabile si ar trebui sa se astepte la o experienta deosebita. Trebuie sa ne diferentiem de serviciile mediocre din alte localuri.
• Sa ne concentram asupra experientei in domeniul pentru a ne asigura ca toti clientii se simt bine si pentru a castiga clienti fideli pentru club.
• Sa ne concentram pe segmentele de piata tinta- marketing-ul si temele cu atractie la public si spectacolele bazate pe muzica vor atrage segmentele de piata vizate.
Deoarece locatia alesa nu este saturata, lansarea afacerii va cunoaste o concurenta usoara, iar promovarea nu va trebui sa fie costisitoare. Bugetele publicitare si evenimentele de promovare sunt procese importante ale managementului care trebuie sa promoveze numele clubului de noapte si sa il pastreze in fruntea localurilor specializate din zona vizata. Depindem de publicitatea radio ca de una dintre cele mai importante cai de a ajunge la clientii nostri. Strategiile si practicile noastre vor ramane constante , asa cum va ramane si modul in care ne promovam activitatea :
– publicitate – se va dezvolta un mesaj de baza
– Marea deschidere – ii vom acorda o parte din bugetul pentru publicitatea initiala
Clubul va crea o strategie de marketing care sa-l identifice cu desfasurare in special in radio media si prin afise tiparite. Evenimentul marii deschideri va fi promovat puternic prin intermediul radiou-ului. publicitatea radio va precede acest eveniment cu trei saptamani , cu insinuari ambigue cum ar fi » un eveniment ca niciun altul « in istoria orasului si data apropiata a deschiderii. Se vor tine concursuri la statiile radio cu castiguri in bilete de intrare la marea deschidere si se va crea o atmosfera incitanta. Vom da anunturi radio si in ziar pentru a crea un curent de informare. Anunturile radio vor fi concentrate pe unul din posturile radio, si anume Kiss FM, care se adreseaza segmentelor de varsta care ne intereseaza. Prin repetare comerciala , o campanie de intoxicare, si folosirea frazelor capcana, speram sa obtinem atentia segmentelor de piata care ne intereseaza : cand se vor gandi la club de dans si cafenea trebuie sa se gandeasca la Clubul Plan De Afaceri EXEMPLU. Astfel, publicitatea pe posturile de radio Kiss FM, Radio 21 si Radio ZU timp de doua saptamani va aduce cosutri de 6200 €. Dar acestea vor fi acoperite cand vom atinge un numar mare de clienti.
“”De asemenea vom crea un site al clubului de unde clientii vor putea afla diverse informatii despre club, despre petrecerile care vor avea loc si vor putea face rezervari pentru mese si pentru diverse petreceri private.””
“”Prin strategiile pe care le vom implementa speram sa compensam lipsurile in ceea ce priveste gama de servicii oferita si dorim sa cucerim o parte din clientii cluburilor déjà existente, iar prin serviciile calitate si preturile scazute dorim sa ii fidelizam.””
Distributia este asigurata de firme specializate care se vor ocupa de aprovizionare, iar gestionarul va urmari respectarea conditiilor contractelor de livrare.
Capitolul 5 – Managementul si personalul
Firma va fi condusa de cei patru asociati. Asociatii vor coordona întreaga activitate, vor efectua si vor supraveghea activitatile de aprovizionare, vor efectua activitatile de promovare si marketing, de asemenea vor angaja si controla personalul. Cu fiecare angajat se vor încheia contracte de munca separate, iar cu personalul de paza se vor incheia contracte de colaborare.
Tabel angajati:
Poziţie |
Număr |
Salariu individual net (RON) |
Manager |
1 |
6000 |
Economist |
1 |
1500 |
Serviciul juridic |
1 |
2000 |
Şef de tură |
2 |
1200 |
DJ |
2 |
1500 |
Animatoare |
4 |
1200 |
Barmani |
4 |
800 |
Bucătari |
2 |
1000 |
Ospătari |
3 |
600 |
Personal aprovizionare |
2 |
550 |
Personal curăţenie |
2 |
500 |
Personal pază |
6 |
800 |
TOTAL |
30 |
33600 |
Conducerea firmei va fi asigurata de un manager angajat care va administra firma si care va prezenta periodic un raport de activitate si care va fi selectat în special dupa trasaturile sale “umane”:
• asumarea responsabilitatii;
• puterea ridicata de munca;
• placerea de a lucra în domeniu;
• pricepere organizatorica;
• originalitate în gândire;
• sinceritate si loialitate;
• spirit inovator.
Pentru acest post este cea mai potrivita o persoana cu o vârsta cuprinsa între 25-30 de ani, dinamica, capabila sa asimileze rapid cunostintele si sa învete din greseli, sa aiba un caracter deschis, prezinta de spirit si sa prezinte, de ce nu, o înfatisare placuta.Profesional nu este absolut necesar sa fie absolvent(a) al unei scoli, al unor cursuri de specialitate sau a unei institutii cu caracter economic, dar este recomandabil.
Ca importanta, al doilea dupa administrator va fi seful de tura. Experienta va fi caracteristica sa principala, care va cântari în luarea hotarârii de a fi angajat. Acesta va trebui sa fie absolvent al unor unor cursuri de specialitate.
Postul de economist, al treilea în piramida ierarhica, va fi ocupat de o persoana cu experienta, absolvent de Stiinte Economice.
Restul posturilor nu necesita personal cu o pregatire înalta, bucatarii si chelnerii trebuind sa fie, totusi absolventi ai unui liceu de profil sau ai unor cursuri de specialitate.
Capitolul 6 – Venituri si cheltuieli
In categoria costurilor (cheltuielilor) vom include atat costurile fixe cat si cele variabile. Vom avea cheltuielile cu investitia initiala cat si alte cheltuieli lunare.
In cadrul cheltuielilor cu investitia initiala am inclus cheltuielile cu infiintarea societatii comerciale, cheltuielile cu autorizatiile necesare (autorizatie de functionare, autorizatie sanitara, autorizatie sanitar- veterinara, autorizatie de protectie a mediului, autorizatie de protectie a muncii, autorizatie pentru prevenirea si stingerea incendiilor), cheltuielile cu amenajarea localului si cu achizitia si instalarea sistemului audio, cheltuielile cu constructia unui site al clubului si cheltuilelile initiale de promovare a clubului (reclama radio si fly-ere).
In cadrul cheltuielilor variabile am inclus toate cheltuielile lunare pe care le are clubul si cheltuielile salariale. Nu sunt incluse la cheltuieli salariale remuneratiile paznicilor pentru ca asa cum am specificat mai sus, acestia vor lucra in sistem de colaborare si vor fi platiti in functie de numarul de ore de munca. Clubul va avea doi paznici care vor lucra 8 ore pe seara, 5 zile pe saptamana si vor fi platiti cu 80 RON pe ora. In total vor lucra 120 de ore pe luna si vor fi platiti cu 960 RON/ luna net fiecare.
Costuri fixe |
Valoare (RON) |
Costuri variabile (costuri lunare) |
Valoare (RON) |
Cheltuieli cu infiintarea societatii |
500 |
Cheltuieli cu aprovizionarea (plata furnizori) |
35000 |
Cheltuieli cu autorizatiile necesare |
3500 |
Cheltuieli cu factura RADET |
15000 |
Cheltuieli cu design-ul interior |
35000 |
Cheltuieli cu factura ELECTRICA |
19000 |
Cheltuieli cu sistemul audio |
6300 |
Cheltuieli cu factura REBU |
350 |
Cheltuieli cu constructie site |
350 |
Cheltuieli salariale brute |
9800 |
Cheltuieli promovare |
14700 |
Cheltuieli cu plata paznicilor |
3840 |
|
|
Chirie |
38500 |
TOTAL |
60350 |
TOTAL |
121490 |
In continuare am detaliat preturile pe care clubul Plan De Afaceri EXEMPLU le va practica si am identificat adaosul comercial pe care il vom avea pentru fiecare produs.
Furnizor |
Produs |
Cantitate |
Pret (RON) |
Pret cu adaos comercial |
AC |
Pret pe bucata /pahar |
Quadrant Amroq Beverages S.A |
Bauturi racoritoare gama Pepsi |
0,33 l |
1,3 |
3,9 |
200 |
3,9 |
RioBucovina S.R.L |
Apa minerala naturala necarbogazoasa |
0,5 l |
0,7 |
2,1 |
200 |
2,1 |
RioBucovina S.R.L |
Apa minerala naturala carbogazoasa |
0,5 l |
0,7 |
2,1 |
200 |
2,1 |
Red Bull Romania S.R.L |
Energizant Red Bull |
0,25 l |
4 |
12 |
200 |
12,0 |
Vlad Exim S.R.L |
Bere Becks |
0,5 l |
1,6 |
4,8 |
200 |
4,8 |
Vlad Exim S.R.L |
Bere Bergenbier |
0,5 l |
1,3 |
3,9 |
200 |
3,9 |
Vlad Exim S.R.L |
Bere Stella Artois |
0,5 l |
2,5 |
5,875 |
135 |
5,9 |
X S.R.L |
Jidvei Traminer |
0,75 l |
11,8 |
27,73 |
135 |
2,8 |
X S.R.L |
Grasa de Cotnari |
0,75 l |
9,5 |
22,325 |
135 |
2,2 |
X S.R.L |
Merlot, Murfatlar |
0,75 l |
10,9 |
25,615 |
135 |
2,6 |
X S.R.L |
Premiat, Jidvei |
0,75 l |
9,8 |
23,03 |
135 |
2,3 |
X S.R.L |
Muscat Otonel, Murfatlar |
0,75 l |
7,2 |
16,92 |
135 |
1,7 |
X S.R.L |
Lacrima lui Ovidiu, Murfatlar |
0,75 l |
14 |
32,9 |
135 |
3,3 |
X S.R.L |
Merlot, Murfatlar |
0,75 l |
8 |
24 |
200 |
2,4 |
X S.R.L |
Pinot Noir, Murfatlar |
0,75 l |
8 |
24 |
200 |
2,4 |
Z S.R.L |
Jack Daniels |
1 l |
90 |
189 |
110 |
9,5 |
Z S.R.L |
JB |
1 l |
78 |
163,8 |
110 |
8,2 |
Z S.R.L |
Ballantines |
1 l |
65 |
136,5 |
110 |
6,8 |
Z S.R.L |
Stalinskaya |
1 l |
25 |
52,5 |
110 |
2,6 |
Z S.R.L |
Finlandia |
1 l |
60 |
126 |
110 |
6,3 |
Z S.R.L |
Sauza Silver |
0,7 l |
53 |
111,3 |
110 |
8,0 |
Z S.R.L |
Beefeather |
1 l |
60 |
126 |
110 |
6,3 |
Silvermatic Distribuiton S.R.L |
Cafea Lavazza Rosa |
0,25 kg |
14,6 |
131,4 |
800 |
2,6 |
Silvermatic Distribuiton S.R.L |
Cappucino Lavazza |
0,5 kg |
29,5 |
265,5 |
800 |
5,3 |
Y S.R.L |
Tigari Parliament Lights |
1 bax |
47 |
103,4 |
120 |
103,4 |
Y S.R.L |
Tigari Parliament Ultra Lights |
1 bax |
47 |
103,4 |
120 |
103,4 |
Y S.R.L |
Tigari Marlboro Filters |
1 bax |
45 |
99 |
120 |
99,0 |
Y S.R.L |
Tigari Marlboro Lights |
1 bax |
45 |
99 |
120 |
99,0 |
Y S.R.L |
Tigari Pall Mall Lights |
1 bx |
45 |
99 |
120 |
99,0 |
Y S.R.L |
Tigari Pall Mall Ultra Lights |
1bax |
45 |
99 |
120 |
99,0 |
Intersnack Romania S.R.L |
Chipsuri |
0.25 kg |
1,2 |
3,6 |
200 |
3,6 |
Alka CO. S.R.L |
Migdale prajite Nutline |
0,05 kg |
2,5 |
7,5 |
200 |
7,5 |
Alka CO. S.R.L |
Fistic Nutline |
0,15 kg |
7,5 |
15 |
100 |
15,0 |
Pentru a putea estima un venit lunar am estimat un numar de clienti pe care il va avea clubul pe zi si un consum mediu pe client. Astfel cu toate ca Plan De Afaceri EXEMPLU are capaciatate maxima de 350 de persoane am estimat un numar de clienti in medie pe zi luand in calcul si zilele din luna cand clubul va functiona la capaciatate maxima dar si zilele in care va avea un numar mic de clienti. Astfel am estimat un numar de 230 de clienti pe zi in medie lunar cu un consum mediu de 20 RON pe client, rezultand un venit mediu estimat zilnic de 4600 RON si de 138000 RON estimat lunar.
Capacitate Maxima |
350.0 persoane |
Estimare Clienti pe zi |
230.0 persoane |
Consum Clinet RON |
20.0 RON |
Venit estimat pe zi |
4600.0 RON |
Venit estimat pe luna |
138000.0 RON |
Cheltuieli lunare |
121490.0 RON |
Profit Brut pe Luna |
16510.0 RON |
Profit Net pe Luna |
13868.4 RON |
In functie de estimarile facute se observa ca la acest nivel de venituri si cheltuieli clubul are un profit net lunar de 13868,4 RON. La un nivel al profitului de 13868 RON si al veniturilor lunare de 138000 RON se calculeaza o rata a profitului in functie de cifra de afaceri :
Rata profitului in functie de cifra de afaceri = Pr brut pe luna/ Venit estimat pe luna
Rata profitului in functie de cifra de afaceri = 12%
Presupunand ca in prima luna clubul nu va putea acoperi cheltuielile lunare datorita faptului ca abia a fost deschis si va avea putini clienti si datorita cheltuielilor mari de promovare, vom include toate cheltuielile din prima luna ca si cheltuieli initiale si de asemenea vom include si chiria pe urmatoarele doua luni. Atunci investitia initiala, incluzand aceste costuri din prima luna si chiria pe urmatoarele doua luni, va avea valoarea de 258840 RON.
Se poate calcula atunci termenul de recuperare a investitiei:
TRI = Investitia initiala (de recuperat) / Pr net lunar*12
TRI = 1,6 ani = 19 luni
Se poate observa ca desi investitia pentru un club de noapte este ridicata, in conditiile date aceasta se recupereaza in 19 luni ceea ce inseamna ca acesta investitie are un termen de recuperare mic. Acest termen mic de recuperare a investitiei se datoreaza adaosului comercial practicat in special la bauturile alcoolice si nealcoolice, dar mai ales se datoreaza fluxului mare de clienti pe care il va avea clubul.
Putem determina in continuare numarul de clienti pentru pragul de rentabilitate.
Numar clienti pentru prag de rentabilitate = Cheltuieli lunare / Consum client
Numar clienti pentru prag de rentabilitate = 6075 persoane
Nr clienti pe zi pentru prag de rentabilitate = Nr clienti pentru prag de rentabilitate / 30
Numar clienti pe zi pentru prag de rentabilitate = 203 persoane
In concluzie, pentru ca acest club sa functioneze la prag de rentabilitate trebuie sa aiba 6075 de clienti pe luna sau 203 clienti pe zi.
Estimarea veniturilor si cheltuielilor pe 3 ani
Vom considera an de plecare in analiza noastra anul 2008 avand in vedere faptul ca Plan De Afaceri EXEMPLU a fost deschis la sfarsitul anului 2007..
Tinand cont de mediul economic si tendinta de crestere a preturilor, presupunem ca in anul doi cheltuielile vor creste in medie cu 1000 RON pe luna, in anul trei vor creste cu 1500 RON pe luna.
Prin urmare in anul 2009 cheltielile anuale vor creste cu 12000 RON, adica cu 0,82% fata de 2008. In anul 2010 cheltuielile anuale vor creste cu 18000 RON, adica cu 1,22% fata de anul precedent.
In ceea ce priveste veniturile, anticipam ca numarul clientilor va creste cu 20 de clienti in medie in anul 2009 si cu 30 de clienti in medie in anul 2010, iar suma pe care acestia o cheltuie in medie va ramane constanta. Astfel in anul 2009 veniturile vor creste cu 8,69%, iar in anul 2010 cu 12%.
|
2008 |
2009 |
2010 |
Venituri |
1656000 |
1800000 |
2016000 |
Cheltuieli |
1457880 |
1469880 |
1487880 |
Concluzii
Afacerea care se intentioneaza a se realiza este fezabila deoarece exita o piata nesatisfacuta pentru astfel de servicii, iar amplasarea intr-o zona frecventata in proportie de 95% de cafenealicul vizat ofera posibiliatea dobandirii unui numar de clienti mare intr-un timp scurt. Afacerea presupune o investitie initiala mare, dar asa cum s-a aratat termenul de recuperare a invstitiei este scurt datorita fluxului mare de clienti pe care il va avea clubul si datorita nivelului preturilor.
Afacerea este profitabila, deoarece se obtine un profit relativ ridicat avand in vedere nivelul ridicat al cheltuielilor lunare.
Este foarte bun acest plan de afaceri si chiar daca se mai gasesc cateva variante acesta este cel mai complex. Puteati sa introduceti o optiune pentru a putea printa la imprimanta articolele 😀