Afla de ce principiile de baza ale afacerilor raman mereu neschimbate

Indiferent de tipul afacerii, exista principii fundamentale general-valabile care i se aplica. Aceste principii influenteaza factorii cheie din orice business, intre care costurile, profiturile si serviciile, pentru a numi doar cateva – toate aceste elemente se concentreaza pe realizarea succesului companiei. Din acest motiv, antreprenorii trebuie sa gaseasca cum sa aplice aceste principii de baza in cadrul afacerii.

Cum, principiile strategice de baza ale afacerilor raman aceleasi, antreprenorul trebuie sa denote o buna pregatire pentru a obtine succes. In ceea ce priveste marketingul, tehnologia si vanzarile, exista cateva idei pe care orice investitor trebuie sa le ia in considerare.

1. Marketing

Cunostintele de marketing sunt pretioase, deoarece marketingul reprezinta un efort strategic care cuprinde tot ceea ce o face o companie pentru a se pozitiona acolo unde se doreste pe piata. In acest sens, expertii au pus accent pe urmatoarele elemente de baza:

  • Produsul/serviciul: trebuie sa satisfaca nevoile consumatorului, sa reprezinte valori pozitive si sa creeze o dependenta emotionala.
  • Pretul: este stabilit in functie de costul de productie, oferta, cerere si cost-beneficiu pe care produsul sau serviciul il pot oferi consumatorului final.
  • Promovarea: are legatura cu toate canalele de comunicare care vor fi utilizate pentru a face produsul cunoscut – totul va depinde de ceea ce se doreste sa fie promovat.
  • Locul afacerii: in ceea ce priveste locul in care se va derula afacerea, va fi necesar sa se stabileasca daca produsul sau serviciul merita inchirierea unei unitati comerciale, daca locatia imobilului este corect amplasata si amenajata sau daca pentru afacere este necesara doar o pagina web.
  • Vanzarile: in cele din urma, vanzarile ulterioare se refera la impresia finala care tine de consumator – la faptul daca acesta va achizitiona sau nu serviciul sau produsul. Acestea vor determina daca strategia de piata este adecvata.
  • La fel de important, factorul concurenta nu trebuie sa fie ignorat de catre antreprenor, acesta va trebui sa identifice concurentii sai directi si indirecti. Concret, daca pe piata exista un brand concurent, trebuie sa i se urmareasca produsele si serviciile si sa se determine daca produsele firmei noi au capacitatea de a se angaja in lupa cu acestea fara a pierde prin knock-out.

    De asemenea, trebuie sa se analizeze componentele mediului in care firma activeaza, anume: nivelul de venit, cultura si obiceiurile publicului tinta. Sunt opinii care subliniaza faptul ca marketingul a lasat in urma ideea de vanzari globale pentru a reveni la experienta magazinelor mici, caz in care vanzatorul cunostea gusturile si nevoile fiecarui client. Prin urmare, este recomandata crearea unei experiente de cumparaturi, in care consumatorul sa se simta unic si special. Pentru a evita situatiile neprevazute, trebuie sa se dezvolte toleranta fata de esecuri si sa existe un plan care sa poata fi aplicat in caz de erori de planificare.

    2. Competitivitatea tehnologica

    Competitivitatea companiilor este strans legata de adoptarea tehnologiei informatiei (IT). Pentru toti antreprenorii, indiferent de tipul afacerii, exista alternative multiple, suficiente pentru o planificare optima. In ceea ce priveste clientii, in relatia cu acestia este recomandabil sa se adopte un sistem CRM (gestionare relatii cu clientii). O alta optiune este serviciul de externalizare. In ceea ce priveste relatia cu furnizorii, sistemul ERP (sistem de gestionare a resurselor) care integreaza contabilitatea, achizitiile sau stocurile, isi poate dovedi eficienta.

    In ceea ce priveste promovarea unui produs sau serviciu, cea mai ieftina si cea mai populara resursa este, in prezent, spatiul online (cititi mai mult despre comertul online). O modalitate de a profita de Internet este crearea unui blog sau unui site pentru a se distribui continut. O alta modalitate este de a se face o analiza a pietei prin intermediul paginilor de licitatie si de vanzari. In ceea ce priveste echipamentele cu care trebuie sa inceapa un antreprenor, modul corect de a calcula investitia in IT este de a se proiecta utilizarea pe care o vor avea acestea in doi ani.

    Globalizarea pietei necesita mobilitate, conectivitate si versatilitate, iar IT-ul ofera firmelor o capacitate mai mare de a concura la nivel global.

    3. Vanzarile – sufletul afacerii

    Vanzarile reprezinta combustibilul afacerii. O firma poate avea un produs foarte bun si cel mai bun pret, dar este esential sa il faca cunoscut publicului pentru a crea o nevoie a consumatorului. Prin urmare, trebuie sa promoveze produsul si sa stabileasca un pret competitiv. Entuziasmul de a incepe o afacere ii determina pe unii antreprenori sa uite sa analizeze punctele de baza care vor determina succesul sau esecul acesteia. Pentru a se evita situatiile neplacute, antreprenorii trebuie sa selecteze un tip de companie in functie de interesele personale, sa cunoasca oferta si cererea produsului/serviciului pe piata, sa efectueze un studiu de fezabilitate care sa includa previziuni cu privire la momentul in care se va recupera investitia si afacerea va incepe sa castige profit.

    Primul pas pentru ca un antreprenor sa asigure vanzarile previzionate este sa creeze un plan strategic in care sa defineasca perfect directia afacerii. Cum piata este deseori imprevizibila, este de dorit sa se aiba in vedere si un „plan B”, de urmat in cazul in care lucrurile nu functioneaza conform planificarii initiale. Obiectivul este de a stabili limite tangibile pentru a nu risca prea mult.

    4. Comunicarea – legatura esentiala intre produs si consumator

    Publicitatea este responsabila pentru crearea de stimuli in randul oamenilor, in scopul de a le trezi interesul pentru dobandirea unui bun sau serviciu specific. Inainte de initierea unei campanii publicitare, antreprenorul trebuie sa identifice pe deplin activitatea pe care doreste sa o inceapa, sa defineasca domeniul sau de aplicare si sa fie dispus sa investeasca timp, bani si efort.

    Ai o intrebare sau comentariu pentru acest articol?